مهمترین ویژگی های مجموعه ” آموزش تری دی مکس 2023 – پک یک ” به طور کلی :
- بیش از 13 ساعت آموزش تری دی مکس به زبان فارسی و به صورت پروژه محور از مقدماتی تا پیشرفته
- آموزش فوق العاده کاربردی از آشنایی مقدماتی با محیط و ابزارها تا مباحث متنوع و جامع مدلسازی در تری دی مکس برگرفته از اساتید مطرح گرافیک سه بعدی دنیا
- ترجمه و دوبله شده به فارسی توسط متخصصین گرافیک سه بعدی ایرانی
- شامل دو دوره آموزشی فارسی و پروژه محور :
دوره ” آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۲۳ و بالاتر – بخش اول ” – ۳DS Max ۲۰۲۳ Essential Training – Part1
دوره ” آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۱۶ و بالاتر – بخش اول ” – ۳DS Max ۲۰۱۶ Essential Training – Part۱ - همراه با سورس ارزشمند تمام پروژه های آموزشی فارسی
سری مجموعه های صفر تا صد آموزش تری دی مکس 2023 در ده پکیج مجزا منتشر شده است که محتوای این پکیج ها کاملا با هم متفاوت هستند و مکمل هم می باشند :
- صفر تا صد آموزش مبانی گرافیک سه بعدی ( به عنوان پیش نیاز دوره بلندر توصیه میکنیم حتما ببینید )
- صفرتاصد آموزش تری دی مکس – پک ۱
- صفرتاصد آموزش تری دی مکس – پک ۲
- صفر تا صد آموزش انیمیشن سازی در تری دی مکس
- صفرتاصد آموزش مدل سازی در تری دی مکس
- صفرتاصد آموزش وی ری در تری دی مکس
- صفر تا صد آموزش آرنولد تری دی مکس
- تکنیک های رندرینگ تری دی مکس در معماری داخلی
- صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی مکس برای معماری داخلی پک شماره ۲
- تکنیک های رندرینگ تری دی مکس در معماری خارجی
- صفر تا صد آموزش رندرینگ و نورپردازی مکس برای معماری خارجی پک شماره ۲
- خرید نرم افزار تری دی مکس 2024
- خرید نرم افزار تری دی مکس 2023
آنچه باید درباره تری دی مکس 2023 بدانید:
What is 3DS Max 2023
نرم افزار تری دی مکس ۲۰۲۳ – ۳ds Max 2023 که سابقاً استودیوی سهبعدی مکس (به انگلیسی: ۳D Studio Max) نامیده میشد، محصول شرکت اتودسک، در واقع یک برنامه گرافیکی کامپیوتری برای ایجاد مدلهای سه بعدی، انیمیشنها و تصاویر دیجیتال است. این برنامه از قوی ترین و پرطرفدار ترین نرم افزارهای گرافیک سهبعدی رایانه ایست که به مدد داشتن ابزارهای کارا و قدرتمند در بسیاری از صنایع به ویژه بازیهای رایانهای و طراحی و خلق جلوههای ویژه در فیلمها بسیار پرکاربرد است و در بین هنرمندان سه بعدی از شهرت و محبوبیت زیادی برخوردار است.
۳DS Max مرتب توسط توسعهدهندگان بازیهای ویدئویی، بسیاری از استودیوهای تبلیغات تلویزیونی و استودیوهای مجسمسازی معماری مورد استفاده قرار میگیرد. از این برنامه همچنین در جلوههای ویژه سینمایی و مجسمسازی اولیه فیلمها استفاده میشود و محبوب ترین نرم افزار گرافیک سه بعدی دنیاست که دریایی بی نهایت از هنر و خلاقیت را در اختیارتان می گذارد.
در این نسخه، ابزارهای Retopology تری دی مکس – ۳ds Max به روز رسانی شدهاند تا پردازش مجموعههای بزرگ داده را امکان پذیر سازند. اکنون در نرم افزار تری دی مکس ۲۰۲۳ – Autodesk 3ds Max 2023 یک مود جدید تحت عنوان Autodesk Standard Surface Compliant به متریال فیزیکی اضافه شده است. این نرم افزار بینظیر اکنون همچنین پشتیبانی از صادرات glTF را نیز در لیست پیشرفتهای اخیر خود دارد.
برای ورود به دنیای نامتناهی گرافیک سه بعدی، هم اکنون کار با تری دی مکس را شروع کنید.
دوره فارسی ” آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۲۳ و بالاتر – بخش اول ”
بیشترین شهرت نرم افزار تری دی مکس به خاطر ابزارهای مدلسازی و رندر آن می باشد. این نقاط قوت در زمینه های معماری، تولید، بازی سازی و موشن گرافیک به چشم می آیند. ویژگی ها و تکنیک های بسیاری برای یادگیری وجود دارد، از مدلسازی و ساخت تکسچر گرفته تا نورپردازی و رندر.
در بخش اول این دوره آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۲۳ را از پایه به شما آموزش می دهیم. ابتدا یک مرور کلی از آموزش را به شما ارائه می دهیم و اینکه برای ساخت پروژه های حرفه ای به عنوان یک هنرمند گرافیک سه بعدی به چه مهارت هایی نیاز دارید.
نحوه کار در محیط تری دی مکس و شخصی سازی رابط کاربری براساس سلیقه خودتان را به شما نشان می دهیم. تکنیک های مختلف مدلسازی را به شما آموزش می دهیم، از جمله تکنیک های Spline، Polygon و Subdivision Surfaces.
این دوره شامل مباحث زیر است:
۳ds Max Interface / Scene Layout / Spline Modeling / Parametric Modeling / Polygon Modeling / Subdivision Surface Modeling
ادامه مباحث پیشرفته تر در بخش دوم این دوره و پک شماره دو این مجموعه قرار دارد که مکمل و ادامه دوره های پک شماره یک است.
معرفی نمونه فیلم “آموزش تری دی مکس 2023 پک 1” :
عناوین و سرفصل های دوره فارسی ” آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۲۳ و بالاتر – بخش اول “
مقدمه
مقدمه
۱- معرفی تری دی مکس ۲۰۲۳
۲- استفاده از فایل های تمرینی
فصل اول – آغاز به کار
۱- انتخاب یک Workspace
۲- انجام تنظیمات
۳- استفاده از پوشه فایل های تمرینی
فصل دوم – رابط کاربری تری دی مکس
۱- آشنایی با رابط کاربری
۲- شخصی سازی یک Workspace
۳- شخصی سازی پس زمینه و رنگ های Grid
۴- ساخت شکل های ساده با دستورات کیبورد
۵- ساخت شکل های ساده به صورت تعاملی با موس
۶- قراردهی آبجکت ها با ابزارهای Select و Move
۷- چرخاندن و تغییر اندازه آبجکت ها
۸- کار با Viewport ها
۹- Orbit و Undo در Viewport
۱۰- صرفه جویی در زمان با کلیدهای میانبر کیبورد
۱۱- شخصی سازی کلیدهای میانبر
۱۲- انتخاب حالت های مختلف Shading برای Viewport
۱۳- تنظیمات پیشرفته Viewport
۱۴- پیکربندی چیدمان Viewport
فصل سوم – چیدمان صحنه
۱- تعیین واحدهای اندازه گیری نمایشی
۲- تعیین واحدهای اندازه گیری سیستم
۳- تعریف کردن Grid اصلی
۴- ذخیره سازی یک قالب صحنه maxstart.max
۵- ترکیب کردن صحنه ها
۶- کپی کردن آبجکت ها براساس یک الگو با Array
۷- کپی کردن آبجکت ها با Clone
۸- معرفی Snap
۹- تغییرات دقیق با Grid Snap
۱۰- مشخص کردن نام آبجکت ها با Scene Explorer
۱۱- جمع آوری آبجکت ها در گروه ها
۱۲- مدیریت لایه های نمایش داده شده در Layer Explorer
۱۳- کنترل کردن خصوصیات نمایشی آبجکت و لایه
۱۴- آشنایی با رفرنس های خارجی Xref
۱۵- ساخت یک رکورد Xref
۱۶- حرکت دادن آبجکت ها در سیستم های مختصات رفرنس
۱۷- چرخاندن آبجکت ها در سیستم های مختصات رفرنس
۱۸- تغییر دادن آبجکت ها حول یک مرکز Transform
۱۹- استفاده از Isolate Selection و Lock Selection
۲۰- انتخاب در حالت های Window و Crossing
فصل چهارم – آموزش مدلسازی اسپلاین در تری دی مکس
۱- ساخت شکل ها
۲- ویرایش کردن منحنی های Bezier
۳- تنظیم جزئیات شکل ها با درون یابی
۴- مدلسازی با Extrude Modifier
۵- Extrude کردن روی یک مسیر با Sweep Modifier
۶- وارد کردن Path های ایلاستریتور درون تری دی مکس
۷- افزودن یک Bevel Modifier
۸- کنترل کردن میزان جزئیات برای یک Bevel Modifier
۹- مدلسازی تایپوگرافی با TextPlus
۱۰- تغییر دادن و تنظیم TextPlus
فصل پنجم – مدلسازی پارامتریک
۱- تغییرشکل یک آبجکت با یک Modifier
۲- لایه بندی Deformer ها در Modifier Stack
۳- تعیین میزان جزئیات Polygon
۴- انتقال دادن یک انتخاب درون Stack
۵- آشنایی با وابستگی توپولوژی
۶- ورژن بندی و جمع کردن Stack
فصل ششم – مدلسازی پولیگانی
۱- آماده سازی عملگرهای بولی
۲- ترکیب کردن احجام با آبجکت ترکیبی بولی
۳- افزودن لبه ها با Quickslice
۴- افزودن لبه ها با Cut
۵- تیز کردن لبه های Polygon با Smooth Modifier
۶- استفاده از نوار مدلسازی
۷- ساده سازی شکل هندسی با Remove
۸- شاخه بندی با Editable Poly Extrude
۹- افزودن جزئیات به Mesh
۱۰- گرد کردن لبه ها با Chamfer
فصل هفتم – مدلسازی سابدیویژن سرفیس
۱- آشنایی با Subdivision Surfaces
۲- نکات مهم برای مدلسازی Subdivision Surfaces
۳- مدلسازی Box برای Subdivision Surfaces
۴- مدلسازی با Symmetry Modifier
۵- مدلسازی انحنا با Soft Selection
۶- اصلاح کردن شکل هندسی با SwitfLoop
۷- محدود کردن تغییر شکل آبجکت های زیرمجموعه
۸- اصلاح کردن یک درز با Align to View
۹- تیز کردن گوشه ها با Edge Crease
۱۰- bake کردن Subdivision ها
دوره آموزشی فارسی ” آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۱۶ و بالاتر – بخش اول ”
طراحی مدل های سه بعدی و ورود به دنیای عظیم گرافیک سه بعدی را از همین امروز در دوره ۳ds Max 2016 و بالاتر آغاز کنید.
در بخش اول این دوره جامع آموزش تری دی مکس 2023 ، شما پس از آشنایی کامل با محیط کار تری دی مکس ، مناسب ترین تکنیک های مدلینگ اشکال، کاراکترها و محیط را از Spline ها و NURB ها گرفته تا سطوح چندضلعی یاد می گیرید .
این دوره شامل مباحث زیر است:
۳ds Max Interface / Modeling Basics / Polygon Modeling / Subdivision Surface Modeling / Free-Form Modeling / Spline Modeling / NURBS Modeling
ادامه مباحث پیشرفته تر در بخش دوم این دوره و پک شماره دو این مجموعه قرار دارد که مکمل و ادامه دوره های پک شماره یک است
عناوین و سرفصل های دوره فارسی “ آموزش جامع تری دی مکس ۲۰۱۶ و بالاتر – بخش اول “
مقدمه
خوش آمد گویی
استفاده از فایل های تمرینی
۱- آغاز به کار
استفاده از پوشه های پروژه
سفارشی سازی رابط کاربری و پیش فرض ها
بررسی تنظیمات
۲- رابط کاربری
آشنایی با رابط کاربری
استفاده از پنل های Create و Modify
تنظیمات و تغییرات در Viewport
انتخاب واحدهای اندازه گیری
کنترل نمایش Grid ها
کار با رابط نمایشی
استفاده از کلیدهای میان بر
تغییرات در اشکال
استفاده از Mode های Shading
تنظیم رابط نمایشی
۳- آموزش مقدمات مدل سازی در ۳DS Max
ایجاد Image Plane
کنترل تنظیمات نمایش
ایجاد اشکال اولیه
کار با Scene Explorer
درک مفهوم Level of Detail
کار با Modifier Stack
درک مفهوم وابستگی ها
باز کردن Modifier stack
۴- مدل سازی چند ضلعی
استفاده از Ribbon با اضلاع قابل ویرایش
کار با Subobject ها
اتصال رئوس و گوشه ها
انتخاب مرکز تغییر شکل
جزئیات بخشی توسط Cut و Remove
جزئیات بخشی توسط QuickSlice
استفاده از انتخاب نرم
Facet کردن گوشه ها توسط Chamfer
کار با انتخاب گر پنجره ای و Crossing
کار با Paint Selection
ترکیب اشکال توسط Attach
اتصال المان ها توسط Bridge
منشعب کردن چند ضلعی ها توسط Extrude
نرم و سخت کردن گوشه ها
۵- مدل سازی سطحی Subdivision
درک مفهوم سطوح Subdivision
ایجاد یک شکل با ضلع قابل ویرایش
افزودن فرم دهنده ی قرینه ساز
افزودن فرم دهنده ی OpenSubDiv
درشت کردن نسبت ها
افزودن جزئیات با Extrude
درج گوشه ها توسط Cut و SwiftLoop
محدود و وابسته سازی تغییرات Sub-Object ها
پر کردن درزها
نهایی سازی Subdivision ها
۶- آموزش مدل سازی با شکل آزاد در ۳DS Max 2023
حجاری با Paint Deform
استفاده از براش های Noise و Relax
تنظیمات Paint
کنترل تنظیمات براش
مطابقت یک شی با دیگری
حجاری توسط براش های Conform Transform
کپی با Object Paint
تعیین محل اشکال با Select و Place
۷- مدل سازی Spline
ایجاد یک خط
جا به جایی Pivot Point
چرخش یک سطح توسط فرم دهنده یا اصلاح گر Lathe
استفاده از انواع متفاوت راس ها
استفاده از محدودسازی های ابعاد
گسترش یک Spline
Snap کردن یک Arc
ترکیب Spline ها توسط Attach و Merge
گرد کردن گوشه ها توسط Fillet
آفست کردن یک Spline توسط Outline
تنظیم سطح جزئیات توسط Interpolation
۸- مدل سازی NURBS
ایجاد منحنی های NURBS
درک مفهوم NURBS
تبدیل اشکال به NURBS
کپی Subobject ها
ایجاد سطح U Loft
باز سازی منحنی ها
تنظیم Surface Approximation
گروه بندی اشکال
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.