لوازم جانبی

لیست مهم 9 لوازم جانبی لپ تاپ که باید داشته باشید

لوازم جانبی لپ تاپ ابزارهای مهم و حیاتی هستند که کاربران برای بهبود عملکرد، راحتی و استفاده بهینه از دستگاه خود به آنها نیاز دارند.در دنیای مدرن امروزی لپ‌تاپ‌ها کوچک‌تر، سریع‌تر و باریک‌تر شده‌اند. این بدان معناست که لوازم جانبی لپ‌تاپ برای استفاده حداکثری از دستگاه و زمانی که صرف می‌کنید ضروری شده‌اند. اگر شما بیشتر از 3 ساعت در روز با لپ تاپ کار میکنید، قطعا استفاده از یک سری لوازم برای شما ضرورت دارد. اما لوازم جانبی مورد نیاز لپ تاپ چیست؟

خرید لوازم جانبی لپ تاپ برای هر نیازی لازم است، از بهبود بهره وری گرفته تا محافظت از لپ تاپ شما. نیازهای شخصی شما تعیین می کند که کدام لوازم جانبی لپ تاپ برای شما مناسب است. همچنین بسیار مهم است که مطمئن شوید لپ تاپ شما با لوازم جانبی انتخابی شما سازگار است. به دلیل تنوع زیاد مدل‌های لپ‌تاپ و سیستم‌عامل‌های موجود، همه لوازم جانبی جزئیات لپ‌تاپ‌هایی را که قرار است روی آنها کار کنند، نشان می‌دهند.

خرید لوازم جانبی لپ تاپ ایده آل می تواند به شما در دستیابی به هر هدفی مانند افزایش بهره وری، ایجاد فضای اداری مناسب برای کار از راه دور در خانه کمک کند. لپ تاپ یک ابزار بسیار همه کاره است، اما می توان آن را با لوازم جانبی برتر حتی مفیدتر ساخت. توصیه ما این است که در خرید لوازم جانبی لپ تاپ، بیشتر به دنبال کیفیت بالا باشید تا قیمت پایین البته در اینجا یک واقعیت جالب دیگر وجود دارد: برای تهیه لوازم جانبی لپ تاپ با کیفیت، مجبور نیستید پول خود را خراب کنید. اکثر آنها بسیار مقرون به صرفه هستند، علاوه بر تضمین طول عمر و تجربه بهتر، داشتن لوازم جانبی لپ تاپ با کیفیت به شما امکان می دهد به برخی از ویژگی های فنی شگفت انگیز دسترسی داشته باشید که استفاده از لپ تاپ را سرگرم کننده و کارآمد می کند.

در ادامه شما  مهمترین لوازم جانبی لپ تاپ را مشاهده میکنید.

مرکز تخصصی بانک نرم افزار مرکزی با ارائه محصولاتی مانند ماوس، کیبورد، اسکنر، پرینتر، هارد اکسترنال، مودم، پاور بانک، فلش مموری و… آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه خرید لوازم جانبی لپ تاپ در شیراز است. اگر قصد خرید لوازم جانبی لپ تاپ یا کامپیوتردارید ما اینجا در فروشگاه بانک نرم افزار مرکزی تمامی لوازم مربوط به کامپیوتر و لپ تاپ رو داریم با بهترین قیمت و کیفیت با گارانتی های معتبر.

ضروری ترین لوازم جانبی لپ تاپ چیست؟


ضروری ترین لوازم جانبی لپ تاپ چیست؟

صرف نظر از اینکه از مک بوک استفاده می کنید یا یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های ویندوزی، اگر لپ تاپ خود را با آنچه نیاز دارید مجهز نکنید، نمی توانید از ظرفیت کامل لپ تاپ خود استفاده کنید. این لوازم جانبی لپ‌تاپ برای شما مفید خواهد بود، چه در خانه، چه در محل کار یا هر جای دیگری کار کنید، آنها نه تنها خروجی شما را افزایش می دهند، بلکه دقت و کیفیت کار شما را نیز افزایش می دهند. در این مطلب ما فقط لوازم جانبی لپ تاپ را معرفی می‌کنیم که به نظرمان بهتر است همه کاربران لپ تاپ از آنها استفاده کنند.

1.لوازم جانبی لپ تاپ : ماوس و ماوس‌پد

موس‌ها به‌طور گسترده در کنار کیبوردها استفاده می‌شوند و برای بسیاری از کاربران، یکی از اصلی‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات کامپیوتری محسوب می‌شوند. ماوس وسیله‌ی است که معمولا خیلی به آن توجه نمی‌شود ولی ماوس خوب واقعا می‌تواند بهره وری شما را افزایش دهد. توصیه ما این است که ماوسی مجهز به دکمه‌های اضافی Back و Forward بخرید تا حرکت میان صفحات اینترنتی و یا فولدهای ویندوز را با سرعت بیشتری انجام دهید. همچنین این دکمه‌ها برای پرش رو به جلو و عقب در پخش ویدئوها بسیار خوب هستند.

استفاده از موس‌پد مزایای زیادی دارد از جمله:

1. افزایش دقت: سطح نرم و صاف موس‌پد باعث افزایش دقت حرکت موس می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد حرکت دقیق‌تری در انجام وظایف خود داشته باشد.

2. کاهش خستگی مچ دست: استفاده از موس‌پد باعث کاهش فشار و خستگی مچ دست می‌شود زیرا سطح نرم و پایه‌های ضد لغزش از فشار بر روی مچ دست کمک می‌کنند.

3. جلوگیری از آسیب به میز کار: موس‌پد به عنوان یک لایه محافظ بین موس و سطح میز عمل می‌کند و از آسیب به سطح میز کار به دلیل استفاده مکرر از موس جلوگیری می‌کند.

4. طراحی و استایل: موس‌پد‌ها در انواع و اشکال مختلفی طراحی می‌شوند که امکان انتخاب مدلی با استایل و طراحی مطلوب را برای کاربر فراهم می‌کند.

5. مناسبتر برای بازی: برای افرادی که به بازی‌های رایانه‌ای علاقه‌مند هستند، موس‌پد‌های طراحی شده برای بازی‌های ویدئویی ممکن است دقت و کارایی بیشتری را نسبت به سطوح ساده فراهم کنند.

خرید لوازم جانبی لپ تاپ کول پد

2. خرید لوازم جانبی لپ تاپ : کول پد

بسیاری از افراد فکر می‌کنند کول پد فقط برای کسانی مورد نیاز است که لپ تاپشان داغ می‌کند، در حالی که کول پد خاموش در حقیقت یک پایه بسیار عالی برای لپ تاپ است. کول‌پدها برای جلوگیری از گرمای اضافی و افزایش کارایی سیستم‌های کامپیوتری مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها معمولاً از پورت USB برای تأمین انرژی و اتصال به کامپیوتر استفاده می‌کنند و در نتیجه لپتاپ شما را از داغ شدن اضافی و بهبود جریان هوا می‌گردانند.

به طور خلاصه، می‌توان گفت که خنک‌کننده لپ‌تاپ از جمله لوازم جانبی مهم و ضروری برای کاهش دمای لپ‌تاپ‌ها و جلوگیری از خرابی قطعات آن‌ها است. بنابراین، توصیه می‌شود که در خرید لوازم جانبی لپ تاپ در شیرازو استفاده از خنک‌کننده، بیشتر به دنبال تعداد و سرعت فن، نوع و جنس بدنه، امکانات اضافی و سازگاری با لپ‌تاپ خود باشید. توصیه ما این است که حتما یک کول پد قایل تنظیم تهیه کنید تا صفحه نمایش لپ تاپ روبروی چشمتان قرار بگیرد و از درد گردن جلوگیری کند. اگر با لپ‌تاپ در حالی که روی پاهایتان است کار کنید، پدهای خنک‌کننده نیز می‌توانند به خنک نگه داشتن پای شما کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه : خرید تجهیزات و لوازم جانبی گیمینگ کامپیوتر در شیراز

3. اسپیکر و هدفون

یک سیستم صوتی باکیفیت می تواند تجربه بازی لپ تاپ، تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. شکی نیست که اکثر لپ تاپ‌ها دارای اسپیکر یا بلندگو هستند و برخی از آن‌‌ها اسپیکر‌های بسیار قدرتمندی دارند، اما وجود اسپیکرهای جانبی به افزایش کیفیت صدای لپ تاپ شما کمک خواهد کرد. به این ترتیب اگر قصد دارید در کنار خانواده فیلم ببینید یا در مهمانی آهنگی را توسط لپ تاپ خود پخش کنید، قطعا وجود اسپیکر تجربه‌ای به یاد ماندنی و عالی را برایتان رقم خواهد زد و لذت موسیقی را چندین برابر می‌کند.

وقتی صحبت از هدفون به میان می‌آید، هیچ چیزسریع‌تراز لذت گوش دادن به موسیقی با کیفیت بالا و راحتی شما به میزان قابل توجه وجود ندارد. با این حال، خرید یک جفت هدفون قدرتمند، صرف نظر از اینکه مدل‌های روی سر یا داخل گوشی را ترجیح می‌دهید، چندین مزیت دارد. هدفون و هدست از جمله تجهیزات الکترونیکی پرکاربرد و پرطرفدار هستند که در زمینه‌های مختلفی مانند گوش دادن به موسیقی، بازی کردن، تماس گرفتن و … به کار می‌روند. بنابراین، توصیه می‌شود که در خرید و استفاده از هدفون و هدست، بیشتر به دنبال میکروفون، صدا، قیمت و طراحی آن‌ها باشید. پس اگر از لپ تاپ خود برای دیدن فیلم، بازی کردن یا برگزاری وبینار استفاده می‌کنید خرید این لوازم جانبی لپ تاپ را از قلم نیندازید.

خرید لوازم جانبی لپ تاپ در شیراز هارد اکسترنال

4. خرید لوازم جانبی لپ تاپ در شیراز : هارد اکسترنال

اگر اهل بازی کردن یا آرشیو کردن فایل‌های حجیمی مثل انواع فیلم و سریال باشید قطعا بارها با کمبود حافظه در لپ تاپ خود مواجه شده‌اید. باید بگوییم هیچ چیز برای لپ تاپ بدتر از پر شدن درایو حافظه نیست. این اتفاق لپ تاپ را به شدت کند می‌کند و کار با آن را برای هر کاربری تبدیل به کابوس می‌سازد.

در این مواقع هارد اکسترنال به کمکتان می‌آید و دستگاه شما را از زیر بار سنگین فایل‌ها نجات می‌دهد. هارد اکسترنال نوعی درایو حافظه است که از بیرون به لپ تاپ شما متصل می‌شود و وظیفه‌ی ذخیره‌سازی فایل‌های شما را به عهده می‌گیرد. شما می‌توانید بک آپ ویندوز و سایر فایل‌های سنگین خود را در هارد اکسترنال ذخیره کنید و هر موقع که به آن‌ها نیاز داشتید با اتصال مجدد هارد به لپ تاپ فایل‌ها را بازیابی کنید. وجود این گجت برای هر شخصی که به سرعت و قدرت پردازش لپ تاپ خود اهمیت می‌دهد ضروری است.

5. خرید لوازم جانبی لپ تاپ در شیراز : هاب یو اس بی (USB HUB)

لپ‌تاپ‌های مدرنی که نازک‌تر و فشرده‌تر هستند، ممکن است حمل و نقل ساده‌تری داشته باشند، اما اتصالات کمتری دارند. به عنوان مثال، با خرید لوازم جانبی لپ تاپ هاب USB-C پورت های بیشتری برای اتصال لپ تاپ و لوازم جانبی خود اضافه خواهید کرد. هاب USB یکی از پرکاربردترین لوازم جانبی لپ تاپ است که با وصل شدن به دستگاه شما چندین پورت دیگر را به آن اضافه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد ابزارهای بیشتری را به لپ تاپ خود متصل کنید. برای افرادی که عادت به استفاده‌ی همزمان از چند ابزار گوناگون دارند، داشتن هاب USB از ضروریات است.

لوازم جانبی لپ تاپ کیف لپ تاپ

6. لوازم جانبی لپ تاپ : کیف لپ تاپ

مهمترین چیزی که می‌توان برای لپ تاپ خرید یک کیف یا کوله با کیفیت و بزرگ است که به خوبی از لپ تاپ محافظت کند و فضای کافی برای سایر وسایل (مانند کتاب و شارژر لپ تاپ)، هم داشته باشد. البته بسیاری از لپ تاپ‌ها یک کیف کوچک دارند ولی اولا این کیف لایه‌های محافظ بسیار کمی دارد و دوما فضای کافی برای سایر وسایل خود هم نخواهید داشت. کیف لپ تاپ استاندارد و دارای ضربه‌گیر داخلی، باعث می‌شود تا سایر لوازم جانبی لپ تاپ شما جای مشخصی داشته باشند و دچار آشفتگی نشوند.

کاور لپ تاپ یکی از اکسسوری‌های غیر ضروری لپ تاپ است که در حین محافظت از آن به زیباتر شدن لپ تاپتان نیز کمک می‌کند. کاورها در شکل‌ها و طرح‌های گوناگونی در بازار وجود دارند، برخی از آن‌ها شبیه به کیف‌های نازک و کوچک فومی هستند و برخی دیگر همچون کاور گوشی موبایل دارای طراحی‌های متفاوت‌اند.

7. دی وی دی رایتر اکسترنال

در چند سال اخیر دی وی دی رایتر در حال حذف شدن از روی لپ تاپ‌ها بوده و اگر نیاز ضروری به رایتر دارید، تنها راه حل شما دی وی دی رایتر اکسترنال است. دلیل حذف شدن رایتر هم کاهش وزن، ابعاد و همچنین قیمت تمام شده لپ تاپ بوده و تقریبا هیچ لپ تاپ مدرنی با دی وی دی رایتر وجود ندارد.

8. آداپتور، لوازم جانبی ضروری برای لپ تاپ

آداپتور یا آداپتور برق یک دستگاه الکتریکی است که برای تبدیل یک فرم از انرژی الکتریکی به فرم دیگری استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها به طور معمول برای اتصال دستگاه‌های الکتریکی به سیستم برق استفاده می‌شوند و برای تامین نیازهای مختلف انرژی برق به دستگاه‌های الکتریکی که از فرمهای مختلف و ولتاژها استفاده می‌کنند، طراحی شده‌اند. در ورتکس انواع آداپتور لپ تاپ موجود است.

آداپتورها به صورت معمول برای موارد زیر استفاده می‌شوند:

1. تامین برق برای دستگاه‌های الکتریکی: آداپتورها به عنوان منبع تغذیه برای دستگاه‌های الکتریکی مانند لپ‌تاپ‌ها، تلفن‌های همراه، رایانه‌های شخصی، دوربین‌های دیجیتال و سایر دستگاه‌های مشابه استفاده می‌شوند.

2. تبدیل ولتاژ و جریان الکتریکی: برخی از آداپتورها قابلیت تبدیل ولتاژ و جریان الکتریکی را دارند تا به دستگاه‌هایی با ولتاژ و جریان مشخص نیازهای مطابقتی فراهم کنند.

3. شارژ دستگاه‌های قابل حمل: بسیاری از آداپتورها به عنوان شارژرهای باتری برای دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شوند تا باتری آنها را شارژ کنند.

4. تنظیم و تامین انرژی برای دستگاه‌های الکترونیکی: برخی از آداپتورها برای تنظیم و تامین انرژی برای دستگاه‌های الکترونیکی و قطعات مختلف الکترونیکی استفاده می‌شوند.

آداپتورها با توجه به نوع دستگاه الکتریکی و نیازهای آن، می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند، از جمله آداپتورهای برق AC به DC، آداپتورهای USB، آداپتورهای خروجی متغیر، و غیره.

لوازم جانبی لپ تاپ وسایل تمیز کننده لپ تاپ

9. لوازم جانبی لپ تاپ : وسایل تمیز کننده لپ تاپ

مزایای زیادی وجود دارد که یک کامپیوتر تمیز تأثیر مطلوبی بر سلامت کاری و شخصی شما دارد. برای داشتن یک محل کار سالم و جلوگیری از داغ شدن یا از کار افتادن لپ تاپ شما، تمیز کردن کامپیوتر به همان اندازه تمیز کردن دفتر ضروری است. تمیز کردن صفحه کلید، صفحه‌نمایش و سایر لوازم جانبی لپ‌تاپ تنها یکی از جنبه‌های نگهداری فیزیکی است.

در پایان، اگر به طور منظم لپ تاپ خود را تمیز کنید و از قطعات داخلی آن به خوبی مراقبت کنید، عملاً مطمئن هستید که طول عمر آن را افزایش خواهید داد. علاوه بر این، از خرید لپ‌تاپ جدید به این زودی اجتناب خواهید کرد، که در تعمیرات و ارتقاء لپ تاپ خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

لوازم جانبی لپ تاپ در شیراز را از کجا تهیه کنیم؟

بیشتر فروشگاه‌های تخصصی کالای دیجیتال، لوازم جانبی آن کالای خاص را نیز به فروش می‌رسانند. این فروشگاه‌ها به صورت حضوری و مجازی فعالیت می‌کنند. بازارهای فروش لوازم کامپیوتری مکان‌هایی هستند که شما می‌توانید در آن انواع و اقسام کالاهای دیجیتالی را خریداری کنید. فروشگاه‌های اینترنتی نیز مکان بسیار خوبی برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر هستند. این فروشگاه‌ها تنوع بالایی از محصولات را به شما ارائه می‌دهند که می‌توانید با استفاده از نظرات کاربران، تحلیل‌ و بررسی‌های کارشناسان فروشگاه و همچنین مقایسه‌ی محصولات با یکدیگر، بهترین گجت را برای لپ تاپ خود خریداری کنید. اگر سری به فروشگاه بانک نرم افزار مرکزی بزنید متوجه خواهید شد که خرید لوازم جانبی لپ تاپ در شیراز کار پیچیده‌ای نیست و می‌توانید آن‌ها را با بهترین قیمت بازار تهیه کنید.

برای خرید اینترنتی لوازم جانبی لپ تاپ اعم از هاب USB، مودم، کولپد، هارد اکسترنال، موس و… می‌توانید به فروشگاه اینترنتی بانک نرم افزار مرکزی مراجعه کنید. در صورتی که برای خرید لوازم لپ تاپ خود به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

بیشتر بخوانید

صفر تا صد هزینه خدمات شبکه شیراز 

صفر تا صد مشاوره و خرید سرور در شیراز 

مزایا خرید لپ تاپ دست دوم (کارکرده)

تعمیر کیس کامپیوتر و عیب یابی آن در شیراز 

دیدگاهتان را بنویسید